Friday, October 7, 2011

roda-roda kuala lumpur

td pegi intebiu..kje nye pegi intebiu kje nye x jugak..erm layan je lah..spt sedia maklum blom ade rejeki kottttt..

td intebiu kt wisma uoa dkt ngn klcc..rsnye ini kot intebiu yg paling mencabar..bukan soklan yg diajukan..perjalanan yg sgt mencabar..patut intebiu kol 230pm..gerak dr umah kol 1pm.ke main awal..tup2 sampai kol 3pm lebih ok x?sbb nye tersesat di lautan api campur dgn jem spt biasa..nk carik parking plak satu hal..mau 5 6 kali aku pusing2..masih x jmpe..dh la area yg x dikenali..itu pasal yg bleh lewat sampai..dah la dlm klllll..ai xreti yuuuuu

bayangkan perjalanan nk intebiu sampai 2 jam..mcm la intebiu ko kt perak..hampir putus hrpn td.ingt nk blah je..tp pikir dah alang2 aku isi myk byk, baik aku perabis..agak bodoh jugak..seblom tu dh inform kt kompeni tersebut sampai lewat pasal sy budak kampung tersesat di bandar metropolitan ini..lalala

sesampai saje isi form spt biasa..pastu ade kne buat test..personality test ngn technical test..yg technical tu ade 4 paper (hardware, application, system dan network) setiap tu ade 15 soklan total 60 soklan..sudah pasti sy mencarut kesemuanya sbb berkaitan networking n IT apa bala sume tu..mst la x tau pape wlpn mmg x pnah tau pape pn dlm hidup..hahaha..

lepastu dah jwb soklan dgn gigih, dipanggil utk intebiu plak..die tnye, aku jwb, aku tnye, die jwb la mcm sllu korg g intebiu la..pastu dah merepek2 sume, pakcik tu ckp plak dorg nk org yg ade experience n degree yg berkaitan..haaa part ni yg aku hangin..dah tau nk org yg degree sepatutnye apsal panggil jugak aku..ni mst kes x tgk pn resume aku kann kan..aku cekikkkk korang..wlpn ade la jugak subjek2 networking blja sket2 dlu..rs nk maki jugak tp memandangkan tu kompeni mlyu yg dipasang ayat2 alquran sepanjang working hours, aku maapkan korg!!

di akhir2 intebiu tu bincang pasal salary plak..basic rm1300..ape ke gile nye..bkn la nk demand..tp cm x beragak plak rm1300..kje tgh2 kl kotttt..rsnye gaji abes g kje je la kot..xdek keuntungan di ujung bulan rsnye..kalo rm1800 tu logiklaaaa...aku ni dah la student dean list 3.5 above..mn bleh bg sikit2..lalala...abes intebiu lam kol 530pm..dr kol 3pm td kott..tgk2 hasilnye x seberape pon..ni yg nk marah ni..ha ha cekik kang br tau pakcik nih..patu cengkonon ade 2nd intebiu, kalo shortlisted nnt dorg kol..ahhh aku x pecaye 2nd intebiu..tu namenye x dapat kan kan..plz plz xyah nk jage ati ai sgt hokek!!

parking plak kne rm4.50..parking 2 jam lebih..ape punye nasib..balik plak silap langkah..tersalah jalan lg..spt biasa lalu mrr2 jem tahap gaban..sampai umah kol 6 lebih...haihhh apeeee pon x bleh..anugerah intebiu terjebon skali..tahniah aswani!!anda telah berjaya

No comments: